W niedalekiej przyszłości na ulicach Kruszwicy zagości nowa inicjatywa, mająca na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat zaginięcia dzieci. W ramach ogólnopolskiej kampanii, która jest odpowiedzią na rosnącą liczbę przypadków zaginięć, mieszkańcy będą mogli dostrzec prowokujące do refleksji komunikaty na temat tego problemu. Wydarzenie to jest częścią szerszej akcji, której celem jest nie tylko informowanie, ale przede wszystkim aktywne angażowanie lokalnych społeczności w pomoc dzieciom i nastolatkom w niebezpieczeństwie.
W Polsce średnio co cztery godziny dochodzi do zaginięcia dziecka, co generuje ogromny stress i niepewność wśród rodzin dotkniętych tym problemem. Kampania, nad którą patronat sprawuje Fundacja ITAKA i Screen Network, ma na celu ułatwienie dostępu do wsparcia oraz poprawienie reaktywności społeczeństwa w obliczu zaginięcia. Numer 116 000, działający całodobowo i bezpłatnie, będzie promowany jako kluczowy sposób na uzyskanie pomocy.
W ramach kampanii w miastach całej Polski zainstalowano specjalne ekrany przypominające o zbierających niepokojących sygnałach od rodzin poszukujących zwłok swoich dzieci. Obraz na tych ekranach będzie zmieniał się w reakcji na dzwoniące telefony do infolinii, co pozwala na zwrócenie uwagi mieszkańców na szczególnie dramatyczne emocje towarzyszące takim momentom. Przekaz uzupełniają opisy emocjonalnego stanu bliskich, takie jak „Spanikowana mama” czy „Przerażony dziadek”, co ma na celu wywołanie współczucia i zmobilizowanie mieszkańców do działania w sytuacjach kryzysowych.
Źródło: Policja Inowrocław
Oceń: Kampania społeczna na rzecz zaginionych dzieci w Kruszwicy
Zobacz Także