W Kruszwicy zainaugurowano nową odsłonę ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, mającej na celu uświadomienie seniorów na temat zagrożeń związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przez oszustów. Kampania, zainicjowana przez Komendę Główną Policji oraz Telewizję Puls, skupi się na edukacji w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Od 20 listopada br. rusza drugi etap, który wprowadzi nowe materiały i spoty informacyjne.
W ramach tej inicjatywy, pierwszy etap kampanii obejmował emisję wideo przedstawiającego przykład oszustwa internetowego, skierowanego do osób starszych. Użytkownicy mieli możliwość zapoznania się z mechaniką działania oszustw i otrzymania praktycznych wskazówek, jak unikać takich pułapek w przyszłości. Podstawą działań było przekierowanie na stronę edukacyjną, która miała na celu uświadamianie zagrożeń bez narażania uczestników na straty.
Drugi etap kampanii, który rozpoczyna się 20 listopada, wprowadzi emisję spotów i materiałów graficznych wyjaśniających zasady działania oszustów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Policja weźmie aktywny udział w działaniach informacyjnych, co przyczyni się do zwiększenia świadomości wśród seniorów. Partnerzy kampanii, w tym Poczta Polska i Radio Pogoda, organizują również spotkania z ekspertami, które mają pomóc w dalszej edukacji społeczności lokalnych.
Źródło: Policja Inowrocław
Oceń: Rozpoczęcie drugiego etapu kampanii #ZnamTeNumery w Kruszwicy
Zobacz Także